Pagina 2 din 4 PrimulPrimul 1234 UltimUltim
Sunt afisate rezultatele de la 11 la 20 din 36

Thread: Cum ne spalam si ingrijim masina daca stam la bloc?

  1. #11
    Pasionat de detailing
    Data inscrierii
    noiembrie 2011
    Locatie
    Bucuresti
    Varsta
    36
    Posturi
    603
    Thanks
    71
    Thanked 128 Times in 84 Posts
    Rep Power
    9

    Implicit Cum ingrijim masina la Bloc?

    Banuiesc ca nu toti de aici aveti curte sau garaj in care sa puteti spala si ingriji masina.
    Asa ca va intreb pe toti cei care stati la bloc cum si unde va ingrijiti masinile?
    Bineinteles ca asteptam sfaturi si de la experti.

    Eu fac in modul urmator.
    Deobicei la exterior folosesc OMV Self Service si o spal eu acolo cum stiu eu mai bine.
    Daca sunt in graba si vreau in 10 min sa rezolv treaba ma duc la o spalatorie de cartier.
    Daca vreau sa folosesc metoda manuala cu 2 galeati si manusa atunci la mine in spatele blocului pe strada intr-un colt este o pompa de apa publica de unde iau apa cei care stau pe la curti si pe unde vara mai toata lumea spala masina.Momentan nu ne-a reclamat nimeni dar o fac cu frica in san caci cine stie cum se trezeste careva.

    Daca vreau sa fac o decontaminare sau ceruire o trag intr-o parte mai ferita a parcarii in spatele blocului la umbra si i-mi fac de cap acolo.

    Pentru interior depinde ce-i fac.
    Daca vreau sa o aspir o trag langa geam si scot un fir si un aspirator pe geam si o aspir.
    Pentru alte tratamente la interior o mut in parcare deoarece vecinii mei sunt mai "civilizati" si mai arunca firimituri si alte resturi de mancare pe geam.

  2. #12
    Membru onorific - nickname anterior: spike Ovidiu's Avatar
    Data inscrierii
    noiembrie 2011
    Locatie
    Gura Humorului
    Varsta
    37
    Posturi
    1,278
    Thanks
    1,024
    Thanked 1,097 Times in 367 Posts
    Rep Power
    21

    Implicit

    Eu am vazut persoane care vin la spalatorie; isi spala masina dupa care se retrag intr-un colt si incep acolo sa-si polisheze masinile fara sa derenjeze pe nimeni. Binenteles dau ceva la baetii de acolo sa-i lase de-o bere/suc.

  3. The Following User Says Thank You to Ovidiu For This Useful Post:

    Romeo Hanganu (28 aprilie 2012)

  4. #13
    Premium user toni's Avatar
    Data inscrierii
    iulie 2008
    Locatie
    Bucuresti
    Varsta
    35
    Posturi
    5,852
    Thanks
    743
    Thanked 3,744 Times in 1,514 Posts
    Rep Power
    36

    Implicit

    Daca mai ai rabdare cateva zile, o sa postez un topic pe tema asta, un fel de ghid. M-am apucat ieri de scris dar mai am
    Pana atunci, topicul Ce trebuie stiut despre Optimum No Rinse este numai bun pentru inceput.
    VW Golf VII GTI
    My detailing blog

  5. The Following User Says Thank You to toni For This Useful Post:

    ionutz_cjv5 (22 martie 2012)

  6. #14
    Administrator ionutz_cjv5's Avatar
    Data inscrierii
    aprilie 2010
    Locatie
    Gherla & Cluj
    Varsta
    37
    Posturi
    6,325
    Thanks
    6,213
    Thanked 3,201 Times in 1,575 Posts
    Rep Power
    25

    Implicit

    Vine la fix ghidul acesta Toni, odata cu caldura. Abia asteptam sa-l analizam si sa discutam pe tema lui.

  7. #15
    Premium user OvidiuH's Avatar
    Data inscrierii
    aprilie 2011
    Locatie
    Bucuresti
    Posturi
    5,607
    Thanks
    645
    Thanked 4,364 Times in 1,686 Posts
    Rep Power
    38

    Implicit

    Nu-s in situatia asta, insa ONR pare baza. In caz de mizerie mai serioasa, se poate apela la o spalatorie de cartier sau un self service pentru o prespalare cu jet de apa inainte de ONR.

    O sa ne prezinte probabil mai pe indelete Toni care este varianta optima.

  8. #16
    Administrator ionutz_cjv5's Avatar
    Data inscrierii
    aprilie 2010
    Locatie
    Gherla & Cluj
    Varsta
    37
    Posturi
    6,325
    Thanks
    6,213
    Thanked 3,201 Times in 1,575 Posts
    Rep Power
    25

    Implicit

    Tin sa te corectez Ovidiu, ''varianta optimum ''
    Daca as sta la bloc, probabail as apela la un jet de la spalatorie urmat de ONR, sau as trage furtunul pe geam in curte, fiindca as avea posibilitatea.

  9. #17
    Pasionat de detailing Iuly_007's Avatar
    Data inscrierii
    august 2010
    Locatie
    ianca(br)-galati
    Varsta
    28
    Posturi
    295
    Thanks
    87
    Thanked 57 Times in 37 Posts
    Rep Power
    9

    Implicit

    cand stateam la bloc caram apa cu bidoanele si o spalam in fata blocului, iar pentru interior, prelungitor(chiar daca stateam la etajul 3) din casa si aspirat frumusel.
    acum ca m-am mutat la curte, incep usor, usor sa-mi amenajez un spatiu asa cum trebuie.

    Nimanui nu-i foloseste sa fie mort si sa aiba prioritate.

  10. #18
    Premium user toni's Avatar
    Data inscrierii
    iulie 2008
    Locatie
    Bucuresti
    Varsta
    35
    Posturi
    5,852
    Thanks
    743
    Thanked 3,744 Times in 1,514 Posts
    Rep Power
    36

    Implicit Exterior

    Unul dintre aspectele problematice ale detailing-ului la noi in tara este lipsa spatiului unde se poate poate intretine masina. Cum marea majoritate dintre noi locuim in blocuri, trebuie sa ne adaptam.
    Pornind de la aceasta problema principala m-am gandit ca n-ar strica un articol in care discutam solutiile prin care o putem depasi.

    O fragmentez discutia pe mai multe capitole pentru a fi mai usor de urmarit:
    - spalare
    - decontaminare/curatare
    - polishare/ceruire

    Pentru spalare, "prietenul" meu bun a devenit Optimum No Rinse sau ONR, cum este cunoscut. Cum toti parcam masina intr-un loc, daca acesta permite macar jumatate de metru acces in jurul ei, atunci ea poate fi spalata cu ONR. Aceasta este singura conditie din punct de vedere al spatiului necesar.
    Ca pentru orice spalare, este nevoie de 2 galeti, un mediu de spalare (burete, manusa microfibre, lavete etc), o laveta de uscare, un pulverizator cu ONR diluat si ... apa. Doar ca, cantiatea de apa necesara nu este de zeci de litri ca in cazul unei spalatorii ci de doar 15-20L. In plus, nu este nevoie de apa curenta, ea poate fi adusa in orice recipient, de oriunde, deci uitati de furtun. Pentru a aduce apa la masina se pot folosi bidoane de 5L sau mai mari, in functie de preferinte. Eu folosesc 3 bidoane de 5L care imi sunt suficiente pentru a spala masina, inclusiv rotile.
    Restul accesoriilor sunt comune, galetile se explica de la sine (pot fi de 10L sau de 20L), mediul de spalare, depinde iarasi de preferinte, precum si laveta de uscare.

    Pentru tot ce tine de ONR si mediul de spalare avem pe forum urmatoarele topicuri cu care merita sa va acomodati:
    - Ce trebuie stiut despre Optimum No Rinse
    - Bureti si manusi folosite pt spalare cu ONR

    Nivelul mizeriei de pe drumuri este foarte ridicat iar dupa o perioada lunga de condus pe drumuri ude se acumuleaza foarte multa mizerie pe masina. In aceste conditii, este indicat sa se faca o prespalare la o spalatorie (cel mai la indemana fiind cele cu autoservire). Acest lucru presupune curatarea grosiera a mizerie si a particulelor mari care nu pot fi curatate in siguranta de nici un sampon sau manusa de spalare.
    In asemenea conditii, este recomandat sa se faca inclusiv o pre-spalare cu sampon/spuma activa pentru a inaltura cat mai multa mizerie si a usura munca, exact ca la o spalare obisnuita.
    Pentru aceasta sarcina eu folosesc un vermorel de 2L Kwazar Venus si spuma activa Sonax sau Bilt Hamber Sufex HD (diluat la 5% din solutia totala).

    Un mic clip de spalare cu ONR de la maestrul spalarii cu sampoane fara clatire:



    Pentru zonele mai speciale, se pot adapta metodele clasice. Spre exemplu, rotile pot fi curatate cu o solutie de curatat jante, apoi se limpezeste cu ONR. Cauciucurile se curata cu APC (all purpose cleaner) si se limpezesc cu ONR (folosind buretele sau manusa) iar apoi se aplica un dressing.
    Contra-aripile ar fi singura zona unde nu pot scapa de folosirea apei, fiindca acumuleaza foarte multa mizerie. De obicei, le curat cu APC apoi limpezesc cu apa dintr-un vermorel; 2L sunt suficienti pentru curatarea lor. Imbinarile se pot curata cu diverse pensule si ONR sau APC. In perioadele ploioase, un vermorel bun devine necesar.

    Iata cateva clip-uri care prezinta fose spala rotile si contra-aripile cu ONR:









    Metoda este folosita de mine de mai bine de 3 ani si reuseste sa-mi pastreze masina intr-o conditie foarte buna dupa polishare.

    Decontaminarea decurge asemantor in orice loc ar avea loc. Diferentele constau in limitarea produselor care pot fi folosite. Lubrifiantul pentru argila trebuie sa fie unul care se poate sterge si nu necesita limpezire. De aceea folosirea unui sampon este contra-indicata. Se pot folosi si un lubrifiant pe baza de sampon (ca Dodo Juice Born Slippy) care apoi sa fie limpezit cu ONR dar dupa parerea mea, bataia de cap suplimentara nu merita efortul. Este mult mai comod sa folosim un Quick Detailer sau lubrifiant asemanator si apoi sa stergem cu o laveta decat sa spalam, practic, intreaga masina din nou.
    Daca zona in care locuim este cu mult praf, este indicat sa se stearga fiecare panou cu QD si o laveta inainte de a incepe decontaminarea respectivului panou.
    Solutiile de inlaturare a bitumului pot fi folosite ca de obicei, doar ca dupa folosire zona se spala cu ONR sau se curata cu un QD in loc de sampon clasic sau limpezire.
    Ce nu am incercat pana acum este folosirea unei solutii de inlaturare contaminarii cu metale, precum CarPro IronX sau Wolf's DeIronizer. Ma gandesc ca o varianta de a le folosi este aplicarea lor in momentul pre-spalarii, la o spalatorie cu autoservire.

    Polisharea sau curatarea cu un pre-wax cleaner nu implica multe diferente. Principalul aspect la care trebuie avut grija este praful. Ca si in cazul decontaminarii este recomandata stergerea cu QD a fiecarui panou inainte de a incepe polisharea.
    Pentru a nu repeta etapa curatarii prafului cu QD de prea multe ori, se poate lucra pe cate un panou de la decontaminare pana la ceruire. Mai ales daca polisharea/curatarea se face manual atunci neplacerile sunt minime.
    Daca vreti sa folositi o masina de polishat atunci trebuie sa aveti acces relativ usor la o sursa de curent. Aici conditiile depind foarte mult si imi greu sa va dau vreun sfat.

    Pentru ceruire este indicat sa se foloseasca ceruri care au un timp de uscare foarte scurt pentru a evita depunerea prafului. Cand spun ceruri, ma refer la orice produs de protectie, fie el bazat pe ceara naturala sau elemente sintetice (sealant). Dintre ele as mentiona cerurile care nu necesita stergere, precum Optimum Opti-Seal, Zaino Z-CS, Ultima Paint Guard Plus etc, cerurile spray care se nu au timp de uscare si stergerea se face in acelasi timp cu aplicarea (Werkstat Acrylic Jet, Optimum Car Wax etc) sau ceruri care se aplica pe unul doua panouri apoi se sterg reziduurile. Acestea din urma sunt in general ceruri cu continut mare de Carnauba precum Zymol sau Victoria, unde timpul de uscare este de 1-2 minute.
    In principiu, se poate folosi orice produs de protectie daca nivelul prafului este decent si nu zboara tot timpul pe langa voi.

    M-am rezumat doar la exteriorul masinii pentru ca din punctul meu de vedere, la interior sunt si mai putine diferente fata de existenta unui garaj.

    Sper ca acum sa avem un punct de pornire mai dezvoltat pentru aceasta discutie
    VW Golf VII GTI
    My detailing blog

  11. The Following 10 Users Say Thank You to toni For This Useful Post:

    AndreiSuzuki (29 martie 2012), andruu (23 martie 2012), CosminSM (23 martie 2012), Cristi (23 martie 2012), DAREM (23 martie 2012), detailien (23 martie 2012), ionutz_cjv5 (23 martie 2012), mrwayne (23 martie 2012), OvidiuH (23 martie 2012), TheSaint (23 martie 2012)

  12. #19
    Premium user OvidiuH's Avatar
    Data inscrierii
    aprilie 2011
    Locatie
    Bucuresti
    Posturi
    5,607
    Thanks
    645
    Thanked 4,364 Times in 1,686 Posts
    Rep Power
    38

    Implicit

    Un ABC foarte util pentru cei ce vor sa-si intretina singuri masina la bloc.
    Multumim, Toni.

  13. #20
    Membru onorific - nickname anterior: claudiu.manda detailien's Avatar
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Bucuresti
    Varsta
    39
    Posturi
    1,562
    Thanks
    1,147
    Thanked 574 Times in 371 Posts
    Rep Power
    14

    Implicit

    Multumim, Toni! As adauga la decontaminare folosirea unui clay ce functioneaza cu apa ca si lubrifiant, cum ar fi cele de la Bilt Hamber sau Valet Pro. Multumesc pentru informatiile utile, coleg (b)locatar!
    Renault Symbol Dinamique 2008 1.5 dCi 85hp
    10,000 km - 22.06.2009
    20,000 km - 25.02.2010
    30,000 km - 28.11.2010
    40,000 km - 26.08.2011
    50,000 km - 08.06.2012
    60,000 km - 04.05.2013
    Proud member of:

Pagina 2 din 4 PrimulPrimul 1234 UltimUltim

Reguli de Postare

  • Nu poti creea thread-uri noi.
  • Nu poti sa raspunzi
  • Nu poti sa adaugi atasamente
  • Nu poti sa iti modifici posturile
  •